СУЧАСНІ АВТОПІДРУЛЮВАЧІ ДЛЯ САМОХІДНОЇ ТЕХНІКИ

На ринку систем підрулювання з’являються нові моделі: все більш універсальні та технологічні, з елементами роботизації

ДМИТРО ПЕТРЕНКО

 

Підрулювальний пристрій є складовою частиною системи автопілотування. Саме через нього відбувається передача команд від комп’ютера до рульового механізму. Виробники сучасної техніки зазвичай встановлюють підрулювальний пристрій ще на заводі, і власник за бажанням може увімкнути цю функцію, придбавши код активації. Але не всі купують таку техніку через її високу вартість. На ринку та в господарствах працює велика кількість машин без вбудованих автопілотів, але їх власники розуміють економічні переваги автоматизації і розуміють необхідність модернізації. Саме для таких випадків існують підрулювачі, які можуть значно покращити експлуатаційні якості не самої сучасної техніки.

Підрулювальні пристрої можна розділити на гідравлічні, які вбудовуються безпосередньо в рульову систему, та електричні, що встановлюються на кермо або рульову колонку. Гідравлічний більш точний, але встановлювати його складніше, і вартує він знано дорожче, ніж електричні. З іншого боку, електропідрулювачі легко монтуються, їх точність не набагато гірша, більшість моделей можна швидко переставити з однієї машини на іншу.

TRIMBLE EZ-PILOT ™

Компанія Trimble пропонує аграріям систему автоматичного керування, яка називається Trimble EZ-Pilot™ і працює на основі електромотора, інтегрованого в рульову колонку, завдяки чому система досягає більш високої точності, ніж притискний пристрій EZ-Steer. При цьому оператору не потрібно під’єднуватись до гідравлічної системи керування. Підрулювальний пристрій EZ-Pilot ™ повертає рульове колесо замість оператора за допомогою електричного мотора і використовує при цьому сигнал GPS з дисплея CFX-750 ™ або FmX®.

TOPCON AES-35

TOPCON представляє AES-35 — електричну систему рульового керування для транспортних засобів з відкритою платформою. Ця система розроблена з метою запропонувати клієнтам гідравлічну продуктивність зі зручністю електричної системи і призначена для широкого спектра транспортних засобів.

AES-35 являє собою зносостійку, повністю захищену систему, яку можна встановити як всередині кабіни трактора, так і, що більш важливо, на відкритій платформі або техніці без кабіни. Як і в моделі AES-25, підрулювач має електричний двигун з високим крутним моментом та може працювати в парі з GNSSприймачем/контролером рульового керування Topcon AGI-4, що забезпечує роботу з різними рівнями точності (до 2,5 см). Він також може працювати з датчиками кута повороту коліс, які іноді потрібні при проведенні робіт, що вимагають високої точності та повторюваності результатів.

RAVEN SMARTRAX MD

Американська компанія Raven має в своїй продуктовій лінійці електричний підрулювач SmarTrax MD. Він доволі просто монтується в будь-яку самохідну техніку.

Завдяки збільшеному крутному моменту і швидкості мотора зросла точність водіння, зменшився рівень шуму. SmarTrax MD застосовується на тракторах, зернозбиральних комбайнах, самохідних обприскувачах та інших машинах, і його можна назвати економічною альтернативою гідравлічним системам керування. SmarTrax MD має рульовий хомут, який зручно замикається навколо рульової колонки. При цьому не потрібно знімати рульове колесо, що дуже зручно для перестановки пристрою з однієї машини на іншу.

LEICA QUICKSTEER

Залежно від налаштувань та можливостей навігаційної системи електромеханічний підрулювач Leica QuickSteer може забезпечити точність від 2,5 до 30 см. Цей пристрій також є більш дешевою альтернативою гідравлічному підрулювачу, його можна швидко встановлювати та переставляти з однієї машини на іншу.

Валики, що обертають кермо, можна швидко замінювати, тож їх знос не стане причиною зниження точності керування. Потрібно зауважити, що підрулювач разом із системою паралельного водіння mojo3D забезпечує точність 15–30 см, з системою mojoGLIDE точність становитиме 10–20 см, а за використання базових станцій Leica RTK і Leica iRTK точність покращиться до 2–10 см.

Підрулювач, що входить у систему автопілотування, суттєво збільшує точність водіння. Навіть найдосвідчений оператор не зможе забезпечити таку точність за курсовказівником, і траєкторія руху все одно нагадуватиме хвилясту лінію. Відповідно покращується й економіка виконання технологічних операцій на 3–8%.

AG LEADER ONTRAC3

Новий підрулювальний пристрій Ag Leader OnTrac3 — це економічний варіант збільшення точності проходів зі спрощеною системою підрулювання. Він підходить для встановлення на будь-який сучасний трактор, зернозбиральний комбайн та інші сільгоспмашини без включення в гідравліку. Дисплеї Ag Leader в поєднанні з підрулювальним пристроєм OnTrac3 дозволяють знизити стомлюваність оператора і збільшити час продуктивної роботи.

До основних переваг пристрою слід віднести автоматичне калібрування під час встановлення, підтримку найбільш універсальних і передових стандартів навігації, зокрема SmartPath™ та функцію компенсації рельєфу. Вбудований компас не дасть системі заблукати навіть за несприятливих умов. Діагностичні світлодіоди дозволяють миттєво виконувати моніторинг системи. Ag Leader OnTrac3 підтримує поправки: EGNOS (15–20 см), Террастар (8–10 см) та RTK (2,5 см).

OUTBACK eDRIVE

Електричний підрулювач Outback eDrive разом з VSi (універсальний рульовий інтерфейс) забезпечує точне автоматичне управління самохідними машинами. Пристрій легко встановлюється, весь процес займає не більше двох годин. Керування пристроєм здійснюється моніторами Outback S3™ або Outback Sts™, які забезпечують точність до 10 см. Підрулювач суттєво зменшує навантаження на оператора, знижує експлуатаційні витрати, скорочує час виконання технологічних операцій. Завдяки швидкому і точному керуванню машини завжди залишаються на траєкторії. Пристрій можна швидко переставити на іншу машину, він тихо працює і не відволікає оператора.

РЕЗЮМЕ

Багато чинників впливають на вибір конкретної системи автоматичного водіння. Це точність, надійність, можливість працювати з різними керувальними системами (моніторами), зручність встановлення та демонтажу, а також ціна. Тип підрулювача (електричний чи гідравлічний) у першу чергу залежить від того, якої точності потрібно досягти. Якщо мова йде про стрип-тил, краще використовувати гідравлічні системи. В електромеханічних підрулювачах точність зазвичай менша через ті самі люфти, і трактор рухається не по прямій, а по хвилястій лінії. Тож все залежить від потреб та зручності використання. Інші чинники (звичайно, окрім ціни) менше впливають на вибір підрулювача, тому фермери здебільшого обирають дешевші та прості в експлуатації електричні пристрої.

 

У раз передруку посилання на iFarming обов’язкове. Видавець не несе відповідальність за зміст рекламних оголошень та статей.

Ваші відгуки, пропозиції та зауваження приймаємо на пошту редакції: office@deltamedia.com.ua